مطالعه فرودگاه ها نشان می دهد که همواره طیف وسیعی از هواپیماها ،با وزن و ارایشهای گوناگون چرخها از باندفرودگاه نشست و برخاست می نمایند.و جود این تفاوتها در انواع مختلف هواپیماها باعث به وجود امدن خرابی های باشدتهای مختلف درسیستم روسازی باند فرودگاه می گردد.در این میان فرودگاهای پیشرفته دنیا با پیاده سازی سامانه مدیریت روسازی فرودگاه سعی در کاهش صدمات وارد بر روسازی حداقل نمودن هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری روسازی فرودگاه دارد.در این پروژه سعی شده است تا روشهای متعارف و بین المللی برای طراحی روسازی باند فرودگاها متناسب با جدیدترین استانداردها همراه با مثال های و کاربردی طرح گردد.
شامل:
1- روسازی بتنی درز دار غیر مسلح 2- روسازی بتن مسلح درز دار 3-روسازی بتن مسلح پیوسته 4- روسازی های بتنی پیش تنید 5- روسازی بلوک بتنی 6- روسازی بتن مسلح غلتکی 7- روسازی بتن مسلح با الیاف