بخشی از متن:
پاورپوینت اطلاعات پیرامون مناطق نمونه گردشگری مصوب دور اول و دوم سفر ریاست محترم جمهور استان گیلان دارای 71 اسلاید وبا فرمت پاورپوینت وقابل ویرایش
اسلاید ۱ :
نام منطقه نمونه: استیل آستارا
اسلاید ۲ :
نام منطقه نمونه: منطقه کوهستانی جنگلی بی بی یانلو
اسلاید ۳ :
نام منطقه نمونه: منطقه کوهستانی حیران
اسلاید ۴ :
نام منطقه نمونه: منطقه ساحلی لوندیل
اسلاید ۵ :
نام منطقه نمونه: منطقه ساحلی بوجاق
اسلاید ۶ :
نام منطقه نمونه: منطقه ساحلی عسگرآباد
اسلاید ۷ :
نام منطقه نمونه: منطقه کوهستانی جنگلی هلو دشت
اسلاید ۸ :
نام منطقه نمونه: منطقه کوهستانی وجنگلی میان لنگه
اسلاید ۹ :
نام منطقه نمونه: منطقه ساحلی تالاب آبکنار
اسلاید ۱۰ :
نام منطقه نمونه: منطقه جلگه ای تالاب بین المللی انزلی
بخشی از متن:
پاورپوینت اقتصاد بهداشت دارای 71 اسلاید وبا فرمت پاورپوینت وقابل ویرایش
— پاورپوینت شامل تصاویر میباشد —-
اسلاید ۱ :
طرح درس پودمانهای آموزشی بهبود مدیریت
اهداف رفتاری: پس از گذرانیدن این دوره فراگیر قادر خواهد بود :
-اقتصاد بهداشت را تعریف کرده و مفاهیم و اصول آنرا بیان نماید
– منابع و چگونگی تامین مالی مراقبتهای بهداشتی را بیان نماید
-نحوه محاسبه منابع و چگونگی تعیین اولویتها را را در بخش بهداشت توضیح دهد
– جایگاه بخش عمومی و خصوصی را در تدارک خدمات بهداشتی تشریح نماید
– نحوه اندازه گیری و ارتقاء کارایی در بخش بهداشت را تجزیه و تحلیل نماید
اسلاید ۲ :
رفرنس
۱- اقتصادبهداشت در کشورهای در حال توسعه ترجمه دکتر ابوالقاسم پوررضا
۲- مبانی اقتصاد بهداشت و درمان تالیف دکتر سعید آصف زاده
۳-مبانی اقتصاد سلامت تالیف دکتر ایرج کریمی
اسلاید ۳ :
تعاریف
اقتصاد:
۱- از نظر کینز :
مطالعه روشها و طرق رسیدن به اشتغال کامل
۲- از نظر کارل مارس :
مطالعه روشها و طرق رسیدن به جامعه اشتراکی
۳-از نظر اسمیت :
مطالعه علل ثروت ملل
۴- بطور کلی:
علم تخصیص بهینه منابع کمیاب به منظور تولید کالاها و خدمات مورد نیاز بشر برای مصرف در حال و آینده
اسلاید ۴ :
بازار market :
مجموعه ای از موسسات و افراد که به منظور خرید و فروش کالاها و خدمات با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند ، بازار سرمایه ، بورس ، کار و…
تقاضا demand :
تقاضا مقادیر مختلف از یک کالا که خریدار تمایل دارد و قادر است در قیمتهای مختلف در یک دوره معین خریداری نماید
قانون تقاضا :
رابطه معکوس بین قیمت یک کالا و مقدار کالایی که خریداران تمایل دارند و قادرند که در یک دوره معین خریداری نمایند .
اسلاید ۵ :
عرضه : supply
مقادیر مختلف یک کالا یا خدمت را که فروشندگان تمایل دارند و قادرند در قیمتهای مختلف و در زمانهای معین بفروشند
قانون عرضه :
رابطه مستقیم بین قیمت یک کالا یا خدمات و مقدار کالایی که فروشندگان حاضرند و قادرند در یک دوره معین و یا فرض ثابت بودن سایر عوامل بفروشند
اسلاید ۶ :
شاخه های علم اقتصاد
۱- اقتصاد خرد : micro Economies
رفتار افراد ، واحدهای اقتصادی ، بازار یک کالا و غیره را مورد تجزیه و تحلیل قرار میدهد
۲- اقتصاد کلان : macro Economies
متغییرهای کلی و کلان جامعه نظیر تورم ، تولید ناخالص ملی GNP ، بیکاری و غیره را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد
اسلاید ۷ :
تاریخچه اقتصاد بهداشت:
نخستین کوشش در برآورد هزینه بیماری و مرگ زودرس به دهه ۱۹۲۰ می رسد . در سال ۱۹۵۰ تلاش برای بنیان گزاری اقتصاد بهداشت بعنوان یک دکترین رسمی
بکارگیری مفاهیم اقتصاد بهداشت در سال ۱۹۷۰
اولین کنفرانس بین المللی اقتصاد بهداشت در سال ۱۹۷۳
اسلاید ۸ :
اسلاید ۹ :
۱- بعنوان کالای مصرفی زیرا افراد احساس تندرستی بیشتری می کنند
۲- بعنوان کالای سرمایه گذاری زیرا سلامتی موجب افزایش کارایی ، تولید و درآمد خواهد شد
اسلاید ۱۰ :
۱- به حد اکثر رساندن رفاه اجتماعی و از طریق به حداکثر رساندن کارآیی
۲- برابری و مساوات (عدالت ) یکی از مهمترین شاخصها برای محاسبه میزان موفقیت در سیاستهای بهداشت محسوب می شود که تعابیر مختلفی دارد و شامل
بخشی از متن:
پاورپوینت اقتصاد مدیریت دارای 24 اسلاید وبا فرمت پاورپوینت وقابل ویرایش
— پاورپوینت شامل تصاویر میباشد —-
اسلاید ۱ :
تعریف اقتصاد مدیریت
اقتصاد مدیریت عبارتست از :
کاربرد نظریه ها وروشهای اقتصادی در بازرگانی و تصمیمات اداری.
اسلاید ۲ :
تفاوت اقتصاد مدیریت با اقتصاد خرد
اقتصاد خرد به مقدار زیادی تشریحی است. به این معنا که سعی اقتصاد خرد تشریح چگونگی کارکرد اقتصاد است، بدون آنکه نشان دهد بهتر است چگونه کار کند.در حالیکه اقتصاد مدیریت عمدتا تجویزی است. به این معنا که برای رسیدن به هدف خاصی سعی در ایجاد مقررات و تکنیکهایی می کند.
اسلاید ۳ :
فرایند تصمیم گیری
گام اول:
ایجاد یا مشخص کردن اهداف
گام دوم:
تعریف مساله:یکی از مشکلترین قسمتهای تصمیم گیری تعیین دقیق مساله است
گام سوم:
مشخص کردن راه حلهای ممکن
گام چهارم:
انتخاب بهترین راه حل ممکن
گام پنجم:
اجرای تصمیم
اسلاید ۴ :
تئوری یا نظریه بنگاه
منظور از نظریه بنگاه مشخص کردن این موضوع است که چطور بنگاهها رفتار می کنند و اهداف آنها چیست؟ بر اساس این نظریه هر بنگاه سعی در حداکثر کردن سود خود دارد. شکل بهتری از این نظریه آن است که بنگاه سعی در حداکثر کردن ”ارزش بازاری“ خود دارد.در حال حاضر این تعبیر از نظریه بنگاه به عنوان نظریه برتر، توسط اقتصاددانان مدیریت بکار می رود.
اسلاید ۵ :
ارزش بنگاه
ارزش بنگاه را ارزش فعلی جریان نقدی انتظاری ان در آینده تعریف می کنیم.
که در آن سود انتظاری در سال t ، i نرخ بهره ، و t از ۱ (سال آینده) تا n (آخرین سال در افق برنامه ریزی ) است.چون سود عبارتند از درآمد کل (TR ) منهای هزینه کل (TC )است عبارت بالا را می توان به شکل زیر نشان داد