دانلود فایل ارزان

دانلود فایل ارزان

فایل - پروژه - مقاله
دانلود فایل ارزان

دانلود فایل ارزان

فایل - پروژه - مقاله

پاورپوینت عفونتها دربارداری


پاورپوینت-عفونتها-دربارداری
پاورپوینت عفونتها دربارداری
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .ppt
تعداد صفحات: 38
حجم فایل: 0
قیمت: 18000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 38 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

عفونتها دربارداری
تکامل ایمنی سلولی و هومورال جنین در هفته های 15-9 حاملگی شروع می شود. پاسخ اولیه جنین به عفونت ، به صورت تولید IgM است . ایمنی غیر فعال ( pasive )با انتقال IgG از طریق جفت ایجاد می شود.این انتقال در هفته 16 به سرعت شروع و در هفته 26 غلظت این ایمنوگلوبولین در جنین برابر با مادر است.شیردهی بعد از تولد نیز نوزاد را در برابر عفونتها محافظت می کند.
عفونتهایی که در عرض کمتر از 72 ساعت بعد از تولد در نوزادان ایجاد می شوند، معمولا ناشی از باکتریهای کسب شده از رحم و یا در خلال زایمان هستند. در حالی که عفونتهایی که بعد از این مدت رخ می دهند به احتمال زیاد بعد از تولد کسب شده اند.
واریسلا زوستر
نوعی ویروس هرپس است. و حدود95% بزرگسالان در برابر آن ایمن هستند.شدت عفونت در بزرگسالان شدیدتر از کودکان است و ممکن است در حاملگی شدیدتر هم باشد.
اثرات جنینی: آ بله مرغان در نیمه اول بارداری با مالفورماسیونهای مادرزادی همرا است. شامل: کوریورتینیت ، آتروفی قشر مغز، هیدرونفروز، میکروسفالی، میکروفتالمی، دکستروکاردی،نقایص پوستی و استخوانی ساق پا.
هفته های 20-13 حاملگی پرخطرترین زمان محسوب می شود.
تماس جنین با ویروس درست قبل از زایمان و یا در طی زایمان ( قبل از تشکیل آنتی بادی) تهدیدی جدی برای نوزاد محسوب می شود. که گاهی کشنده است. بنابراین ایمنوگلوبولین واریسلا زوستر( VZIG ) در هر زمانی از شروع بیماری در نوزاد یا شروع بیماری 5 روز قبل و بعد از زایمان باید به نوزاد تزریق گردد.

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.