از اواسط قرن بیستم تاکنون مدیران بنگاه های اقتصادی نگران چگونگی تامین منافع سهامداران درسال های آینده هستند.این اعتقاد قوی وجود دارد که شرایط سخت و رقابتی آینده، برنامه ریزی وتلاش های خاصی را برای موفقیت و ماندن درعرصه ی تجارت می طلبد.مدیران مالی برای مبارزه با این شرایط دشوار به مهارت های فنی ،مدیریت استراتژیک و روش های مناسب برای ساده سازی و افزایش عملکرد نیاز دارد.عملکرد،دست یابی به اهداف موردنظراست.انجام دادن بهتر فعالیت ها نسبت به قبل و نسبت به بنگاه های اقتصادی رقیب و دست یابی به عملکرد مطلوب بدون بهبود مستمر امکان پذیر نیست.
فهرست مطالب: 1)مقدمه 2)کایزن 3)بهبود چیست؟ 4)روابط بین کایزن و نو آوری 5)کایزن و کنترل کیفیت 6)مراحل کایزن 7)چرا نیاز به بهبود داریم؟ 8)مدیریت و کایزن 9)اصول بیست گانه مدیریت در کایزن 10)سه اقدام اساسی در اجرای عملی کایزن 11)انواع مودا 12)اقدام های بهبود مستمر 13)محدودیت های بهبود مستمر 14)کایزن و اقتصاد 15)تاریخچه حرکت کایزن در ایران 16)چه کار کنیم که کایزن برای ما مفید باشد؟ 17)نتیجه گیری