توضیحات: تحقیق با موضوع کنترل کیفیت ومدل تعالی سازمانی، در قالب doc و در 21 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق: دکتر حیدر امیران عضو هئیت عملی دانشگاه آزاد اسلامی و مدیر عامل شرکت مشاورین کیفیت ساز،در مقدمه کتاب راهنمایی گام به گام سرآمدی سازمانی بر اساس مدل های EFQM/INQA می گوید: وقتی به حرکت های کیفیت خواهی در ایران نگاه می کنیم ،پی می بریم که ما در زمینه مفاهیم کیفیت یک قصور بزرگ داشته ایم و آن اینکه متاسفانه اقدامی برای بومی کردن مفاهیم عمدتا وارداتی کیفیت (که صد البته ضروری و لازم هم هستند) نکرده ایم و این خلائی بسیار بزرگ است که هر روز عمق آن بیشتر و بیشتر می شود . ایشان اضافه می کند که حال نوبت اندیشمندان و صاحبنظران کیفیت است که کیفیت ایرانی بر پایه اصول ،باورها و راهکار خاص ایرانی طراحی کرده و به هموطنان خود عرضه کنیم البته این کار خود بسیار دشوار تر از وارد کردن مفاهیم آماده غربی و تلاش در جهت رشد و اشاعه آن میان هموطنان است اما چه باک که حلاوت این کار سنگین و دشوار پذیر کیفیت و تصاحب و جان ایرانیان در کلیه عرصه های کسب و کار است.
2-2- مدل پیشرفته مدیریت کیفیت جامع برای اینکه روشی جامع و سیستماتیک جهت پیاده سازی مدیریت کیفیت جامع داشته باشیم بایستی در ابتدا مدلی مفهومی را توسعه دهیم . این مدل بایستی ساده ، منطقی و به قدر کافی جامع و فراگیر باشد همچنین این مدل باید توانایی تحمل و کاربرد در شرایط بسیار متغیر بخش های جدید را نیز داشته باشد . مدل مدیریت کیفیت جامع پیشرفته به منظور حمایت از سیستم مدیریت کیفیت جامع از یک روش یکپارچه و هماهنگ استفاده می کند . این سیستم مدیریتی در واقع یک فرآیند بهبود مستمر می باشد که سازمان را متعهد می کند بر اینکه خود را بر اساس کیفیت مدیریت کند . (فلاورجانی،1388) و . . .
فهرست مطالب: مقدمه 2-2- مدل پیشرفته مدیریت کیفیت جامع 2-3- گروه کنترل کیفیت (QCC) 2-4- تاریخچه جوایز کیفیت در ایران 2-5- تاریخچه EFQM 2-6- تاریخچه مدل تعالی در جهان 2-7- تعاریف تعالی 2-8- مزایا مدل تعالی سازمانی 2-9- نقاط ضعف مدلEFQM 2-10- جایزه ملی کیفیت ایران INQA 2-11- آشنایی با تعالی سازمانی 2-12- اهداف مدل سرآمدی EFQM 2-13- نمایی از مدل EFQM 2-14- معیارهای تعالی سازمانی مدل EFQM 2-15- دلایل انتخاب مدل تعالی در ایران 2-16- پیشینه تحقیق