برای ساخت این پل ابتدا دوپایه بتنی در دو طرف کوه ایجاد شد و به هم متصل گردید و سپس دال قوسی روی آن اجرا گردید و سپس نمای آجری روی آن اجرا شد. بعلت احتمال طغیان رودخانه ورسک مهندسان تصمیم گرفتند با احداث تونلی در زیر رودخانه ورسک، ترن را از طغیان محافظت کنند و سپس با چرخش در مسیر و صعود به میزان صد متر، ترن روی پل راه آهن ورسک قرار گیرد. حجم پل ورسک که دارای 16 متر دهانه قوسی اصلی و ۱۱۰ متر ارتفاع از ته دره است، جمعا 4500 متر مکعب است. طول کلی پل ۸۹ متر است. هزینه ساخت آن در آن زمان، بالغ بر ۲ میلیون و 600 هزار ریال بوده است.
فهرست مطالب:
تاریخچه
بررسی مطالعاتی پل،ساخت پل میزان اهمیت پل ورسک آزمایش های انجام گرفته بر روی پل مدل سازی پل ورسک وضعیت حال حاضر پل ورسک منابع