ادبیات و پیشینه پژوهش اثربخشی نقاشی درمانی بر اختلال نقص توجه- بیش فعالی و اضطراب جدایی در قالب 98 صفحه ورد قابل ویرایش.
مجموعه حاضر شامل ادبیات و پیشینه پژوهش اثربخشی نقاشی درمانی بر اختلال نقص توجه- بیش فعالی و اضطراب جدایی است که در قالب فصل دوم تدوین گردیده است. این فصل بر اساس اصول علمی نگارش و دارای رفرنس های داخل متن و منابع فارسی و انگلیسی در پایان فصل است. علاوه بر این پرسشنامه علائم مرضی کودکان (4-CSL) و پروتکل نقاشی درمانی نیز به آن مجموعه اضافه شده است. این مجموعه در 98 صفحه ورد قابل ویرایش تدوین شده است.
فهرست مطالب: فصل دوم ادبیات و پیشینه پژوهش 2-1- پیشینه نظری 2-1-1- مبانی نظری اختلال بیش فعالی و نقص توجه 2-1-1-1- اختلال بیش فعالی و نقص توجه 2-1-1-2- ویژگی های تشخیصی اختلال کاستی توجه/بیش فعالی براساس DSM-5 2-1-1-3- مشکلات کودکان مبتلا به کاستی توجه و بیش فعالی 2-1-1-4- سبب شناسی اختلال کاستی توجه و بیش فعالی 2-1-1-5- الگوی بارکلی 2-1-1-6- درمان اختلال نارسایی توجه و بیش فعالی 2-1-1-6-1- برقراری و تداوم یک محیط سـازمانیافته 2-1-1-6-2- رفتار درمانی 2-1-1-6-3- درمان شناختی-رفتاری 2-1-1-6-4- دارو درمانی 2-1-2- مبانی نظری اضطراب جدایی 2-1-2-1- اضطراب 2-1-2-2- انواع اختلالات اضطرابی 2-1-2-2-1- اختلال اضطرابی فراگیر 2-1-2-2-2- اختلال وحشت زدگی 2-1-2-2-3- گذر هراسی 2-1-2-2-4- اختلال اضطراب اجتماع 2-1-2-2-5- لالی انتخابی 2-1-2-2-6- ترس خاص 2-1-2-2-7- اختلال اضطراب ناشی از مواد دارو 2-1-2-2-8- اختلال اضطرابی ناشی از بیماری جسمانی دیگر 2-1-2-2-9- اختلال اضطرابی مشخص دیگر 2-1-2-2-10- اختلال اضطرابی نامشخص 2-1-2-2-11- اختلال اضطراب جدایی 2-1-2-2-11-1- معیارهای تشخیصی اختلال اضطراب جدایی 2-1-2-2-11-2- ویژگی های حمایت کننده از تشخیص 2-1-2-2-11-3- شیوع 2-1-2-2-11-4- اضطراب جدایی در مسیر تحول 2-1-2-2-11-5- تعاریف اضطراب جدایی در کودکان 2-1-2-2-11-6- علت اضطراب جدایی 2-1-2-2-11-6-1- عوامل ژنتیکی و فیزیولوژیک 2-1-2-2-11-6-2- عامل خلق و خو 2-1-2-2-11-6-3- عامل روانی اجتماعی 2-1-2-2-11-6-4- عامل کیفیت دلبستگی والد -کودک و نوع مراقبت والدین 2-1-2-2-11-6-5- عوامل اقتصادی 2-1-2-2-11-6-6- عوامل محیطی 2-1-2-2-11-7- عوامل حمایت کننده 2-1-2-2-11-8- موارد تشخیصی وابسته به فرهنگ 2-1-2-2-11-9- موارد تشخیصی وابسته به جنسیت 2-1-2-2-11-10- همبودی 2-1-2-2-11-11- رشد نرمال در دوران کودکی 2-1-2-2-11-12- ابعاد متفاوت نشانه ها در اضطراب جدایی 2-1-2-2-11-13- انواع اضطراب جدایی 2-1-2-2-11-14- سنجش اختلال اضطراب جدایی 2-1-2-2-11-15- درمان اختلال اضطراب جدایی 2-1-2-2-11-15-1- درمان های دارویی 2-1-2-2-11-15-2- درمان شناختی- رفتاری 2-1-2-2-11-15-3- روش های درمان رفتاری 2-1-3- مبانی نظری نقاشی و نقاشی درمانی 2-1-3-1- پیشینه هنر و نقاشی درمانی 2-1-3-2- نخستین مراحل نقّاشی کودکان خط خطی کردن 2-1-3-3- مراحل تکامل خط خطی کردن 2-1-3-3-1- از هیجده ماهگی تا دو سال و نیمگی 2-1-3-3-2- هیجده ماهگی تا دوسال و نیمگی 2-1-3-3-3- از دو سال و نیمگی تا پنج سالگی 2-1-3-3-4- پنج تا هشت سالگی 2-1-3-3-5- هشت سالگی تا نوجوانی 2-1-3-4- توصیف نقاشی توسط پیاژه 2-1-3-5- تفسیرهای فرافکنانه نقاشی کودکان 2-1-3-6- شاخص های هیجانی در مورد نقاشی کودکان 2-1-3-7- انتخاب موضوع نقاشی بین پسرها و دخترها 2-1-3-8- اضافه نمودن شخصیت های دیگر 2-1-3-9-کمبود محبت 2-1-3-10- نقاشی در مقام بازی 2-1-3-11- حسادت 2-1-3-12- بی ارزش کردن اشخاص 2-1-3-13- کودک و میمون 2-1-3-14- فاصله بین اشخاص 2-1-3-15- برجسته نمودن اشخاص 2-1-3-16- رنگ و تخیلات 2-1-3-17- ارتباط بین اندازه اشیاء و محل قرار گرفتن آنها 2-1-3-18- نقاشی و زندگی عاطفی کوک 2-1-3-19- جهت نقاشی 2-1-3-20- فضا 2-1-3-21- معانی رمزی حیوانات 2-1-3-22- معانی رمزی آب 2-1-3-23- معانی رمزی رنگین کمان 2-1-3-24- معانی رمزی کوه ها 2-1-3-25- معانی رمزی هواپیما 2-1-3-26- معانی رمزی خانه 2-1-3-27- موسیقی و نقاشی 2-2- پیشینه تحقیق 2-2-1- پژوهش های انجام شده در داخل کشور 2-2-2- پژوهش های انجام شده در خارج از کشور 3-5-1- پرسشنامه علائم مرضی کودکان (4-CSL) پروتکل نقاشی درمانی