تحقیق نقش اخلاق در فرآیند تعلیم و تربیت در حجم 52 صفحه و در قالب word و قابل ویرایش و با قسمتی از متن زیر: ماهیت اخلاق : اخلاق موضوعی است که با همة دقت و کوششی که در مطالعة آن به کار رفته است دربارة آن اختلاف عقیده بسیار بوده و هنوز هم بسیار است. البته پارهای مسایل هست که دربارة آنها اختلاف چندانی در میان نیست. چنانکه تقریباً همه کس قبول دارد که علیالقاعده باید در ارتکاب بعضی انواع افعال پرهیز کرد و در بعضی شرایط که مدام پیش میآید علی القاعده مرجح است که به شیوههای مقرر عمل کرد نه به شیوههای دیگر. به علاوه اتفاق نظر وجود دارد بر سر این معنی کهای کاش بسیاری از اموری که در جهان روی میدهد روی نمیداد؛ و ای کاش پارهای دیگر از امور بیش از آنچه روی میدهد، روی میداد. ولی بر سر بسیاری از مسایل، حتی از این نوع، اختلاف عقیده بسیار است. (جورج ادواردمور، 1366). اخلاق به معنای تمیز، سنجش یا گزینش طرز رفتار و برخورد به امور بر مبنای حقانیت یا نادرستی احتمالی آنها است. به گاه داوری و کنش، نگرش و تأملی اخلاقی است که به یافتن ...