تعداد صفحات: 9 فرمت فایل پی دی اف نویسنده: علی بلوچ پور چکیده مقاله درس پژوهی، یک الگوی موفق در زمینه پرورش حرفه ای معلمان در کلاس درس می باشد، که در عمل به گسترش فرهنگ آموزش برای معلمان و یادگیری برای دانش آموزان، کمک به سزایی می کند. به این معنی که شرایط آموزش متقابل برای معلمان را فراهم می سازد. بدین گونه دانش حرفه ای معلمان را ارتقاء می دهد، بازبینی و باز اندیشی رفتار آموزشی و تربیتی آن ها را اصلاح می کند تا بیش از گذشته به نیازها و نحوه تعامل خود با دانش آموزان توجه کنند این پژوهش با رویکرد پژوهش های کیفی (مروری) و اطلاعات مورد نیاز آن از طریق اسناد و مدارک کتابخانه ای، گزارش های تحقیقی، جستجو در شبکه جهانی اینترنت و مطالعه دیگر مقالات گردآوری شده است. در این مقاله ابتدا مقدمه ای از اهمیت توسعه حرفه ای معلمان و درس پژوهی را به عنوان نمونه ای از شاخص از آن را معرفی می کند و به بررسی پیشینه مطالعاتی درس پژوهی در کشور و خارج از کشور می پردازد سپس اهداف و مراحل درس پژوهی را توصیف می کند و در پایان راهکارهایی را برای اجرای درس پژوهی پیشنهاد شده است. برای ثبت سفارش&nbs ...