دانلود فایل ارزان

فایل - پروژه - مقاله

دانلود فایل ارزان

فایل - پروژه - مقاله

پاورپوینت شن ، ماسه وخاک رس


پاورپوینت شن ، ماسه وخاک رس

پاورپوینت-شن--ماسه-وخاک-رسلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 30 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
شن ، ماسه وخاک رس
مقدمه
پرمصرف‌ترین و ارزانترین ماده معدنی شن و ماسه می‌باشد که قسمت اعظم تولیدات این ماده معدنی در جهان در صنعت ساختمان به کار می‌رود و ساختمان سازی از دیرباز مورد توجه انسان بوده و نیاز به گسترش و بهبود کیفیت و کمیت آن در زمان حاضر و آتی بیش از پیش محسوس است.
نیاکان ما فایده رس، کاربرد آن را به خوبی می‌دانستند به طوری که دیوار بناها، قلعه‌ها، قصرهای اشراف ایرانی و نیز برج‌های نظامی منحصراً ازگل رس ساخته می‌شد، که دیوارها چینه‌ای نام داشتند.
هم اکنون آثاری فراوان از این دیوارها در کشور، به ویژه در استان لرستان و همدان و حتی، دیوار یخچال‌های قدیم تهران هنوز برجاست. دیوار چینه‌ای نسبت به دیوارهای خشتی و حتی دیوارهای آجری، از پایداری بیشتری برخوردار بودند.
تعریف و کاربرد
ماسه‌ها ذرات تخریبی ریزی هستند که در تقسیم بندی استاندارد بین‌المللی دارای قطری معادل 040/0 میلیمتر تا 2 میلیمتر هستند. بنابراین قطر پایین این ذرات بین 50 تا 40 میکرون (بسته به تقسیمات موجود) است در حالی که در مورد حد بالای آن تقریباً در 2 میلیمتر همگان توافق دارند. ذرات درشت ‌تر از آن را به ترتیب شن، گرانول، سنگ ریزه، ریگ، قلوه سنگ و تخته سنگ می‌نامند و ذرات ریزتر آن را بین 40-1 میکرون به نام‌های سیلت، لیمون، لوم و ذرات خیلی ریزتر را که خاصیت کلوئیدی دارند به نام رس موسوم کرده‌اند.
تعاریف زمین شناسی و صنعتی شن و ماسه تا حدی با یکدیگر متفاوت بوده وعلاوه بر آن در کشورهای مختلف با توجه به استانداردهای محلی شن و ماسه از اندازه‌های متفاوتی برخوردار است.

 

دانلود فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.