پرسشنامه یادگیری خودتنظیمی (SRLS): این مقیاس توسط زیمرمن و مارتینزپونز,(1988) ساخته شده است. مقیاس مذکور دارای 27 ماده است که 24 ماده اول، مربوط به راهبردهای چهاردهگانه یادگیری خودتنظیمی بوده و نمره کل فرد، حاصل جمع این 24 ماده است.این راهبردها شامل: خودارزشیابی، سازمان دادن و انتقال، هدفگذاری و برنامهریزی، یادداشتبرداری و خودکنترلی، جستجوی اطلاعات، سازماندهی محیط، خودپیامدی، مرورذهنی و حفظ کردن، جستجوی کمک از همسالان، جستجوی کمک از معلم، جستجوی کمک از بزرگسالان، مرور نکتهها، یادداشت و جزوات، مرور تکالیف درسی و امتحانات و مرور کردن کتابهای درسی میباشد. قابلیت اعتماد یا پایایی در این تحقیق برای محاسبه ضریب قابلیت اعتماد از روش آلفای کرو نباخ استفاده شده است. این روش برای آزمون کردن روایی پرسشنامهای که بهصورت طیف لیکرت طراحی شده و جوابهای آن چند گزینهای است، بکار میرود و تعداد متغیرها در این آزمون به تعداد سوالات پرسشنامه که دارای گزینههای همسان و مساوی هستند بطور جداگانه آزمون میشود.ضریب الفای کرو نباخ بین صفر ...